تحصیل در کانادا با دستیکن

تحصیل در کانادا با دستیکن

شرایط دریافت ویزای همراه تحصیلی کانادا

دریافت ویزای همراه تحصیلی کانادا، شامل دو دسته از افراد می شود. دسته اول، همسر و فرزند دانشجو می باشد و دسته دوم هم والدین دانش آموز هستند. اگر ویزای دانشجویی کانادا را دریافت کرده اید، می توانید برای دریافت ویزای همراه همسر و فرزندانتان هم اقدام کنید و خانواده شما تا زمان اتمام تحصیلاتتان، امکان اقامت در کشور و بهره مند شدن از خدمات تحصیلی و رفاهی را خواهند داشت.

اگر هم دانش آموز با سن کمتر از 18 سال از مدارس کانادا پذیرش گرفته است، می تواند ویزای همراه را برای پدر یا مادر خود نیز دریافت کند. این نوع ویزا، از نوع توریستی همراه می باشد و اجازه تحصیل یا کار با آن در کانادا وجود ندارد.

افزایش شانس اخذ ویزای تحصیلی

با استفاده از برخی راهکار ها می توان شانس اخذ ویزای تحصیلی کانادا را افزایش داد از جمله آنکه:

  • به اثبات برسانید که بعد از اتمام تحصیلات، کانادا را ترک می کنید.
  • شهریه یکسال دانشگاه خود را بپردازید.
  • ثابت کنید که پول کافی برای تامین هزینه ‌های تحصیل و زندگی در کانادا را دارید.
  • رشته تحصیلی مرتبط با رشته قبلی تان انتخاب کنید.
  • مدرک زبان با نمره بالا ارائه دهید.
  • دلیل منطقی برای هرگونه گپ یا وقفه طولانی در تحصیلات خود را ارائه دهید.

همانطور که در بخش شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا توضیح دادیم، شما برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور باید تمکن مالی خود را به اثبات برسانید و مدارک مربوطه را ارائه دهید. طبق قانون اداره مهاجرت کانادا، حداقل تمکن مالی برای یکسال زندگی در این کشور به طور میانگین 25 تا 45 هزار دلار می باشد و اگر هم متاهل باشید، هزینه های مربوط به همراهان هم باید جداگانه تامین شود.

برای محاسبه حداقل تمکن مالی، باید مبلغ شهریه یک سال دانشگاه مد نظرتان را از وبسایت آن دانشگاه بیابید و سپس هزینه های یک سال زندگی تان در استان مورد تقاضای خود در این کشور را محاسبه کنید، (هزینه زندگی در استان های مختلف کانادا، تحت تاثیر برخی از عوامل متغیر می باشد)

پس از اطلاع از شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا و تهیه مدارک لازم، می توانید مراحل اخذ ویزای خود را طی کنید. در این بخش می خواهیم مراحل دریافت ویزای تحصیلی کانادا را توضیح دهیم:

1.آماده کردن مدارک لازم
2.ساخت اکانت در سایت CIC
3.آپلود فرم ‌ها و مدارک مورد نیاز در اپلیکیشن آنلاین
4.پرداخت هزینه در اپلیکیشن

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا شامل مدارک فردی، مدارک مالی و یکسری فرم ها هستند که باید به طور کامل ارائه شوند. بدیهی است که ناقص بودن مدارک، روند پذیرش در دانشگاه را با مشکل مواجه می کند و حتی ممکن است با درخواست متقاضی برای اخذ ویزا، موافقت نشود.

انواع ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا، تشکیل شده از دو نوع ویزای دانشجویی و ویزای دانش آموزی می باشد. ویزای دانشجویی، برای کسانی صادر می شود که درخواست تحصیل در کالج ها و دانشگاه های کانادا را دارند و سن آنها بالاتر از 18 سال است. ویزای دانش آموزی هم برای متقاضیان زیر 18 سال که درخواست تحصیل در مدارس کانادا را دارند، صادر می شود.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

دریافت ویزای تحصیلی کانادا نیازمند برخورداری از یکسری شرایط است و فرقی هم نمی کند که شما متقاضی دریافت ویزای تحصیلی دانشجویی هستید یا دانش آموزی. این شرایط عبارتند از:
• دریافت نامه پذیرش از دانشگاه ها و کالج های کانادا
• برخورداری از تمکن مالی حداقل برای یکسال زندگی و تحصیل در کشور کانادا
• در کشور مبدا تای کافی داشته باشید. منظور از تای، گره است. تای یا همان گره به وابستگی های شما به کشور خودتان گفته می شود. مثلا اگر گفته می شود که تای شما در ایران ضعیف است، بدین معناست که پس از ترک کشور، پیوند محکمی برای بازگشت به کشور ایران را ندارید.
• برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا باید آفیسر اداره مهاجرت را قانع کنید که تحصیل شما در دانشگاه های آن کشور، تاثیرات مثبتی در آینده تحصیلی و شغلی تان دارد و در کشور خودتان نمی توانید به اهدافی که دارید، برسید. همچنین باید برای آفیسر توضیح دهید که مدت اقامت شما در کانادا محدود است و پس از تمام کردن تحصیلات، کشور را ترک خواهید کرد.
• برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا باید از لحاظ جسمی سالم و توانمند باشید.
• عدم سوء پیشینه کیفری از دیگر شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا می باشد.

 

موارد فوق، شرایط لازم برای اخذ ویزای تحصیلی دانشجویی کانادا می باشد و دانش آموزان هم باید از شرایط زیر برخوردار باشند:
• دانش آموزان برای دریافت ویزای تحصیلی دانش آموزی کانادا باید از مدارس این کشور پذیرش بگیرند.
• اگر دانش آموز دارای سن کمتر از 10 سال است، باید به همراه یکی از والدین خود وارد کشور کانادا شود.
• اگر سن دانش آموز بالاتر از 10 سال است و والدین همراه ندارد، باید شخصی با عنوان کاستودین فرزند در کانادا، معرفی شود.

شرایط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

سوال پر تکراری که متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا می پرسند این است که برای دریافت این ویزا، چه شرط سنی وجود دارد؟ در این باره باید توضیح دهیم که اخذ ویزای تحصیلی کانادا بدون شرط سنی است اما باید میان سن و مقطع تحصیل پذیرش شده، تناسب و رابطه منطقی وجود داشته باشد.

هر چقدر که تناسب میان سن و مقطع تحصیلی پذیرش شده بیشتر باشد، احتمال دریافت ویزای تحصیلی هم بالاتر خواهد بود. برای مثال فردی 30 ساله که متقاضی اپلای در مقطع دکتری است، نسبت به یک فرد 40 سال برای اپلای در همین مقطع، شانس بیشتری دارد. البته موارد دیگر همچون سطح زبان، سابقه تحصیلی، سابقه تحقیقاتی و پژوهشی و … هم در شانس دریافت ویزا، دخیل هستند.

 

 
 
 

ثبت دیدگاه جدید

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *